ŁĄCZY NAS BIZNES

7 wskazówek dla małych firm, które rozpoczynają reklamę w Internecie

Reklama w Internecie to świetny sposób, żeby przyciągnąć użytkowników do Twojego sklepu online. Rady, które przedstawimy Ci poniżej, będą wymagały od Ciebie cierpliwości, ponieważ wiele działań marketingowych potrzebuje na początku zgromadzenia pewnej bazy danych, aby algorytm nauczył się, które miejsce będzie dla Ciebie najskuteczniejsze.

1.      Cel reklamy w Internecie

Zadaniem sklepu internetowego jest sprzedaż, a czy wiesz już, co chcesz osiągnąć za pomocą swojej kampanii marketingowej? Cele mogą być różne, na przykład zbudowanie świadomości marki lub wzrost konwersji. Znajomość celu to bardzo ważny czynnik, który ma wpływ na skuteczność Twoich działań marketingowych. Wpływa też na koszty poniesione w ramach prowadzonej kampanii. Niektóre z reklam pobierają opłaty od każdego wyświetlenia reklamy w Internecie, którą zobaczy potencjalny klient. Kolejne zaś od zaangażowania użytkowników, czyli tego, czy wchodzą oni w interakcję z reklamą. Chodzi o to, żeby wykonał on odpowiednią akcję: kliknął reklamę, wyświetlił wideo lub zainstalował aplikację.

2.       Medium prowadzenia kampanii reklamowej

Jeśli już znasz cel reklamy w Internecie, teraz czas na miejsce, w którym ją umieścisz. Możesz wybierać na przykład między Facebookiem lub Google. Wybór platformy reklamowej uzależniony jest od tego, czy masz produkt, który odpowiada na deklarowane potrzeby klienta czy raczej chcesz go w odpowiedni sposób zareklamować, aby zainteresował odpowiednią grupę docelową. W naszej agencji marketingowej mówi się, że w wyszukiwarce Google klienci znajdują Ciebie, a w mediach społecznościowych to Ty szukasz swoich klientów.

3.      Testuj różne sposoby, zanim zapłacisz za reklamę w Internecie

Na początek warto stworzyć profil firmy w mediach społecznościowych. Później sprawdzi się przygotowanie kilku postów i monitorowanie, który z nich cieszy się największą popularnością wśród odbiorców.

W ten sposób można zarówno gromadzić obserwujących, jak i sprawdzać, co najchętniej czytają. Warto tworzyć taki content, który użytkownik kliknie, polubi lub udostępni. To poprawia zasięgi i buduje świadomości marki.

Po zaplanowaniu i opublikowaniu treści czas na stworzenie płatnych reklam. Jeśli chcesz skorzystać z pomocy, to w naszej agencji reklamowej tworzymy kampanie marketingowe na Facebooku, reklamy Google Adwords, spoty reklamowe i filmy reklamowe. Pomożemy Ci z reklamą w Internecie.

4.      Cel reklamy na Facebooku

Zrób ze swojej reklamy maksymalny użytek. Małe firmy szczególnie powinny wziąć sobie to do serca, żeby cele, które sobie wyznaczyły, były jak najbardziej sprecyzowane. Priorytetem jest to, żebyś bardzo dobrze poznał swoją grupę docelową. Tylko wtedy będziesz płacił za konkretne słowa kluczowe, którymi ta grupa się posługuje. Poznaj ich zainteresowania i dane demograficzne. Kiedy zobaczysz przed oczami przedstawiciela swojej grupy odbiorców, Twój sklep internetowyzacznie sprzedawać.

5.      Nie czekaj, aż reklama w Internecie się zestarzeje – zmień ją

Jeśli nie chcesz, żeby Twoje reklamy straciły zainteresowanie, zmieniaj je nawet co 2 tygodnie. Możesz trochę rzadziej. To zależy od tego, jak jest stworzony sklep internetowy i z jaką intensywnością działa. Na bieżąco analizuj swoje wskaźniki, żeby wiedzieć, czy reklamy wciąż są skuteczne. Brak zainteresowania ofertą czy wzrastające koszty reklamy to znak dla Ciebie, że nadszedł czas na wprowadzenie zmian.

6.      Responsywne strony internetowe – zaprojektuj je z naszą pomocą

Pewnie już wiesz, że większość transakcji w sklepach internetowych realizuje się poprzez urządzenia mobilne. Miej na uwadze to, żeby Twoja strona internetowa była responsywna, czyli żeby dostosowywała się ekranu urządzenia, z którego korzysta internauta. Reklamy w Internecie również powinny być przygotowane na urządzenia mobilne, tak aby prawidłowo się na nich wyświetlały. Niech znajdą się na nich: krótkie hasła, wyraziste projekty graficzne, a także wezwania do działania (call to action).

7.      Analiza skuteczności kampanii

Na początek najlepiej zaczynać od stosunkowo małego wkładu finansowego, żeby zobaczyć, czy reklamy działają. W ten sposób unikamy przepalania budżetu. Czasami pojawiają się elementy, które wymagają poprawek. Przydatne nam są narzędzia do analizy reklam, które oferują Google czy Facebook. Jeżeli nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie z ustawianiem i optymalizacją kampanii, warto na początku skorzystać z usług agencji marketingowej. To rozwiązanie nie tylko oszczędzi Ci stresu, ale też pieniędzy.Decydują się na współpracę z ekspertami, będziesz miał pewność, że Twój budżet na reklamę został w stu procentach wykorzystany.

Podsumowanie

Reklamy z Google Ads czy na Facebooku lub Instagramie, to w marketingu idealna forma reklamy w Internecie, która pozwoli Ci pozyskać klientów do sklepu internetowego. Żeby kampania marketingowa była skuteczna, potrzebna jest wiedza o tym, kim są Twoi klienci i jakimi drogami można do nich dotrzeć.

Napisz Komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.