ŁĄCZY NAS BIZNES

Content marketing na LinkedIn w służbie budowania marki osobistej

Dobrze stworzony content przyczynia się do sukcesu kampanii marketingowej. Portal daje w ten sposób możliwość usprawnienia reklamy na LinkedInie. Można to zrobić poprzez dodawanie krótkich aktualizacji, odpowiadanie na komentarze użytkowników, polubienia oraz udostępnienia postów, a także włączanie targetowanych reklam.

Różnica między content marketingiem na LinkedInie i innych portalach społecznościowych

LinkedIn obok Facebooka, Instagrama czy Twittera jest jednym z najpopularniejszych kanałów społecznościowych. Jednak jest jedna rzecz, która go odróżnia od tych portali.

Na LinkedInie przebywają użytkownicy, którzy używają go do prowadzenia kontaktów biznesowych. Internauci tego medium, korzystają z serwisu w celu rekrutacji, poszukiwania pracy i tworzenia kontaktów biznesowych ze specjalistami z branży.

Naturalną rzeczą jest, że treści publikowane na LinkedIn różnią się od innych mediów społecznościowych i skupiają się na budowaniu wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Nie ma tu miejsca na zdjęcia rodzinne czy zdjęcia pupila.

Duży zasięg i wysokiej jakości treści dla Twojego zawodu

Rekruterzy, handlowcy, eksperci do spraw marketingu i sprzedaży szukają na LinkedInie treści, które są istotne z punktu widzenia ich specjalizacji. Content, który jest zamieszczany w LinkedIn, cieszy się wysokim stopniem zaufania, dlatego, że już sam charakter portalu nadaje publikowanym tam treściom wiele autorytetu. Użytkownicy, którzy będą czytać Twoje treści, będą postrzegać Cię jako eksperta w branży.

Jeśli chcesz zbudować silną markę osobistą, to publikuj na swoim koncie treści wysokiej jakości. Bardzo prawdopodobne jest, że inni będą je komentować lub udostępniać, jeśli uznają je za ciekawe. Może również zdarzyć się tak, że osoby z sieci Twoich kontaktów będą powoływać się na treści, które znaleźli na Twoim profilu.

Wsparcie reklamy na LinkedIn dzięki jakościowym treściom

Celem portalu LinkedIn jest dostarczanie użytkownikom profesjonalnych treści, w tym branżowych informacji. Raczej nie ma tu miejsca na rozrywkę, jak to jest w przypadku Facebooka czy Instagrama.

Inne jest tu również nastawienie samych użytkowników. Nie należy jednak myśleć, że nie chcą oni ciekawego contentu, który będzie dla nich inspirujący. Chcą się rozwijać, dlatego wiedza, która będzie im przekazywana, powinna być rzeczowa, edukacyjna i wartościowa.

Dobry content to podstawa, natomiast równie ważne jest to, aby Twój przekaz trafił do właściwych osób. Żeby treści, które publikujesz, zyskały przychylność algorytmów, zainteresuj się reklamą na Linkedin. Najważniejszym atutem reklamy na portalu jest to, że pozwala dotrzeć z przekazem do pożądanych klientów – osób decyzyjnych. Reklamy na portalu możemy targetować, biorąc pod uwagę m.in. branżę, wielkość firmy, zajmowane stanowisko, doświadczenie zawodowe oraz zainteresowania ustalane na podstawie przynależności do określonych  grup. O zaletach działań marketingowych na portalu pisaliśmy na blogu inspiracjemarketingowe.pl.

Co to znaczy „dobre treści” w kampanii na LinkedIn?

Wartościowe treści z punktu widzenia odbiorcy to takie, które go poruszą, zainspirują albo czegoś nauczą. Dla Ciebie jako przedsiębiorcy ważne jest, abyś budował swoją widoczność i angażował odbiorców. Zadbaj o to, żeby treści były różnorodne.

Czego mogą dotyczyć Twoje publikacje?

  • Najnowszych informacji z branży.
  • Ciekawych historii biznesowych, które niosą jakieś przesłanie i nakłaniają do refleksji. Dziel się swoimi przemyśleniami i opiniami. Nie musisz tu podawać wyłącznie „suchych” danych.
  • Porad, najlepiej takich, które użytkownicy chętnie udostępnią dalej.
  • Zamieszczaj zdjęcia i wideo z branżowych imprez, konferencji, szkoleń i innych wydarzeń, które pozwolą budować ekspercki wizerunek i w atrakcyjny sposób pokażą, czym się zajmujesz.  
  • Publikuj artykuły eksperckie. Tytuł wpisów też jest ważny. Wiedz o tym, że on również będzie indeksowany w Google.

Na LinkedInie możesz budować markę osobistą i generować ruch bezpośrednio do Twojej strony internetowej, na której prowadzisz działania związane z biznesem. Dzięki temu możesz w ciekawy sposób promować swoją firmę.

Budowanie wizerunku eksperta za pomocą dystrybucji treści na LinkedInie

W platformie LinkedIn Pulse możesz stworzyć, a później opublikować dłuższe teksty. Do Twojej dyspozycji przeznaczony jest prosty w obsłudze edytor tekstu, który pozwoli Ci indeksować tekst w wyszukiwarce, w sekcji zatytułowanej „Artykuły”.
Dzięki temu wzmocnisz swój wizerunek w sieci. Regularne publikowanie wpływa na pozycjonowanie Twojego profilu i budowanie silnej marki osobistej.

Podsumowanie

Jeśli chcesz zbudować profesjonalny wizerunek na LinkedIn, to musisz uzbroić się w cierpliwość. Często wymaga to odpowiedniego czasu.

Możesz sobie w tym pomóc, jeśli postarasz się o content wysokiej jakości i niezaśmiecanie użytkowników samą reklamą.

Staraj się brać czynny udział w dyskusjach prowadzonych na portalu, odpowiadaj na pytania, udzielaj swoich rad. Możesz też sam rozpocząć dyskusję, który nawiązuje do Twojej działalności.

To będzie najlepszy sposób na nienachalną kampanię na LinkedIn.

Napisz Komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.