...

Co warto sprzedawać w dropshippingu?

Czy zakładanie biznesu e-commerce musi wiązać się z koniecznością przedwczesnego zakupu całego asortymentu i inwestycją w przestrzeń magazynową? Nie, jeśli zdecydujemy się na sprzedaż w modelu dropshipping. Sprawdźmy, jakie produkty dadzą nam największą szansę na wybicie się i co zrobić, gdy brakuje nam pomysłu na sprzedaż.

Dropshipping – jak sprzedawać bez znaczących inwestycji w magazyn

Zacznijmy od krótkiego wprowadzenia, czyli wyjaśnienia, czym dokładnie jest dropshipping. Jak przeczytamy na blogu ecommercowy.pl, jest to model biznesowy, w którym nasz sklep internetowy pośredniczy w sprzedaży danych produktów, nie uczestnicząc w bezpośrednim procesie pakowania i wysyłania produkt do klienta. Otwierając biznes dropshipping, omijają nas wszystkie formalności związane z tworzeniem lub zamawianiem produktu, magazynowaniem go, pakowaniem i nadawaniem do klienta.

Co zatem robimy? Sprzedajemy je na własnej stronie internetowej, a następnie przekazujemy zamówienie do hurtowni lub dostawcy produktu. Jak zatem możemy się łatwo domyślić, ideą dropshippingu jest oferować produkty w wyższej cenie, dzięki czemu nasza marża będzie kreować podstawowy zysk firmy. Jak łatwo się domyślić, odpowiednie wyniki finansowe będziemy w stanie osiągnąć tylko wtedy, gdy wolumen zamówień jest naprawdę spory. A zatem jakie produkty do dropshippingu wybrać, by sam pomysł miał sens?

Jak wybrać produkty do biznesu dropshipping?

Sprzedaż w modelu dropshipping jest obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem biznesowym, toteż wart dokładnie przeanalizować swój pomysł, zanim zdecydujemy się na jakiekolwiek ruchy. Przed wprowadzeniem naszej handlowej maszyny w ruch, warto dokładnie zaplanować kilka kwestii.

Po pierwsze – do kogo chcemy kierować nasz produkt? Określenie grupy wiekowej i specyfiki konkretnego klienta, z którym współpraca naszym zdaniem byłaby najlepsza, znacząco skróci listę potencjalnych produktów godnych oferowania. Bez względu jednak na długość tej listy, nie warto rozmieniać się na drobne i proponować kilku lub kilkunastu różnych kategorii produktów. Taki pomysł najzwyczajniej w świecie nie wypali a klienci, którzy nie szukają u nas czegoś konkretnego, prawdopodobnie nigdy do nas nie zaglądną. A zatem skupmy się na konkretnym produkcie lub połączeniu dwóch, maksymalnie trzech bardzo podobnych lub komplementarnych linii produktów. 

Wprowadzenie linii produktów powinno być poprzedzone solidnym badaniem rynku, który odpowie na pytania o popycie, średnich cenach, sezonowości i innych przydatnych informacjach istotnych z punktu widzenia oferowania go u siebie w e-sklepie.

Propozycje kategorii produktowych idealnych na e-sklep w dropshippingu

Które produkty najlepiej sprawdzą się w modelu dropshippingu? Oto kilka popularnych propozycji, które dają nam spory potencjał do odniesienia sukcesu:

  • Odzież, obuwie i dodatki;
  • Artykuły spożywcze;
  • Zabawki;
  • Środki czystości;
  • Produkty medyczne;

To zdaniem wielu ekspertów w branży kategorie relatywnie bezpieczne, których popyt w internecie stale rośnie i które dają nam spory potencjał do ustalenia wysokiej marży. Na uwagę zasługuje także brak sezonowości i niezawodność związana z nikłą liczbą potencjalnych zwrotów produktowych. 

Nie masz pomysłu na dropshipping? Sprawdź platformę e-commerce z pokaźną bazą hurtowni

Jak rozpocząć sprzedaż w modelu dropshipping, jeśli nie znamy się zbyt dobrze na żadnej kategorii produktowej i nie dysponujemy znajomościami, które zapewniłyby łatwy start w biznesie? Odpowiedzią może być platforma Sky-Shop. To gotowe rozwiązanie e-commerce, które przede wszystkim daje możliwość postawienia i skonfigurowania własnego sklepu internetowego w łatwy i intuicyjny sposób.

To jednak tylko podstawa. Sky-Shop posiada bardzo rozbudowane możliwości integracyjne, marketingowe i te z zakresu dropshippingu. Liczne integracje z hurtowniami pozwalają na nawiązanie błyskawicznej współpracy – bez wkładu własnego, inwestycji w magazyn czy technologię ułatwiającą zarządzanie stanami zapasowymi. Wygodny panel zarządzania sklepem pozwoli na efektywnie prowadzenie biznesu nawet w pierwszych dniach, a dodatkowe funkcje reklamy sprawią, że nasz biznes szybko zyska nowych klientów. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.