...

Co warto sprzedawać w dropshippingu?

Czy zakładanie biznesu e-commerce musi wiązać się z koniecznością przedwczesnego zakupu całego asortymentu i inwestycją w przestrzeń magazynową? Nie, jeśli zdecydujemy się na sprzedaż w modelu dropshipping. Sprawdźmy, jakie produkty dadzą nam największą szansę na wybicie się i co zrobić, gdy brakuje nam pomysłu na sprzedaż.

Dropshipping – jak sprzedawać bez znaczących inwestycji w magazyn

Zacznijmy od krótkiego wprowadzenia, czyli wyjaśnienia, czym dokładnie jest dropshipping. Jak przeczytamy na blogu ecommercowy.pl, jest to model biznesowy, w którym nasz sklep internetowy pośredniczy w sprzedaży danych produktów, nie uczestnicząc w bezpośrednim procesie pakowania i wysyłania produkt do klienta. Otwierając biznes dropshipping, omijają nas wszystkie formalności związane z tworzeniem lub zamawianiem produktu, magazynowaniem go, pakowaniem i nadawaniem do klienta.

Co zatem robimy? Sprzedajemy je na własnej stronie internetowej, a następnie przekazujemy zamówienie do hurtowni lub dostawcy produktu. Jak zatem możemy się łatwo domyślić, ideą dropshippingu jest oferować produkty w wyższej cenie, dzięki czemu nasza marża będzie kreować podstawowy zysk firmy. Jak łatwo się domyślić, odpowiednie wyniki finansowe będziemy w stanie osiągnąć tylko wtedy, gdy wolumen zamówień jest naprawdę spory. A zatem jakie produkty do dropshippingu wybrać, by sam pomysł miał sens?

Jak wybrać produkty do biznesu dropshipping?

Sprzedaż w modelu dropshipping jest obecnie bardzo popularnym rozwiązaniem biznesowym, toteż wart dokładnie przeanalizować swój pomysł, zanim zdecydujemy się na jakiekolwiek ruchy. Przed wprowadzeniem naszej handlowej maszyny w ruch, warto dokładnie zaplanować kilka kwestii.

Po pierwsze – do kogo chcemy kierować nasz produkt? Określenie grupy wiekowej i specyfiki konkretnego klienta, z którym współpraca naszym zdaniem byłaby najlepsza, znacząco skróci listę potencjalnych produktów godnych oferowania. Bez względu jednak na długość tej listy, nie warto rozmieniać się na drobne i proponować kilku lub kilkunastu różnych kategorii produktów. Taki pomysł najzwyczajniej w świecie nie wypali a klienci, którzy nie szukają u nas czegoś konkretnego, prawdopodobnie nigdy do nas nie zaglądną. A zatem skupmy się na konkretnym produkcie lub połączeniu dwóch, maksymalnie trzech bardzo podobnych lub komplementarnych linii produktów. 

Wprowadzenie linii produktów powinno być poprzedzone solidnym badaniem rynku, który odpowie na pytania o popycie, średnich cenach, sezonowości i innych przydatnych informacjach istotnych z punktu widzenia oferowania go u siebie w e-sklepie.

Propozycje kategorii produktowych idealnych na e-sklep w dropshippingu

Które produkty najlepiej sprawdzą się w modelu dropshippingu? Oto kilka popularnych propozycji, które dają nam spory potencjał do odniesienia sukcesu:

  • Odzież, obuwie i dodatki;
  • Artykuły spożywcze;
  • Zabawki;
  • Środki czystości;
  • Produkty medyczne;

To zdaniem wielu ekspertów w branży kategorie relatywnie bezpieczne, których popyt w internecie stale rośnie i które dają nam spory potencjał do ustalenia wysokiej marży. Na uwagę zasługuje także brak sezonowości i niezawodność związana z nikłą liczbą potencjalnych zwrotów produktowych. 

Nie masz pomysłu na dropshipping? Sprawdź platformę e-commerce z pokaźną bazą hurtowni

Jak rozpocząć sprzedaż w modelu dropshipping, jeśli nie znamy się zbyt dobrze na żadnej kategorii produktowej i nie dysponujemy znajomościami, które zapewniłyby łatwy start w biznesie? Odpowiedzią może być platforma Sky-Shop. To gotowe rozwiązanie e-commerce, które przede wszystkim daje możliwość postawienia i skonfigurowania własnego sklepu internetowego w łatwy i intuicyjny sposób.

To jednak tylko podstawa. Sky-Shop posiada bardzo rozbudowane możliwości integracyjne, marketingowe i te z zakresu dropshippingu. Liczne integracje z hurtowniami pozwalają na nawiązanie błyskawicznej współpracy – bez wkładu własnego, inwestycji w magazyn czy technologię ułatwiającą zarządzanie stanami zapasowymi. Wygodny panel zarządzania sklepem pozwoli na efektywnie prowadzenie biznesu nawet w pierwszych dniach, a dodatkowe funkcje reklamy sprawią, że nasz biznes szybko zyska nowych klientów. 

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.